Alegerea cuvintelor cheie este primul pas in optimizarea unui site pentru motoarele de cautare. Cuvintele cheie alese trebuie sa fie relevante pentru domeniului pe care il detii si reprezinta sumarul intregii pagini intr-un cuvant sau o expresie. Expresia este bine sa nu depaseasca 4 cuvinte. Gandeste-te ca nu sunt multi cei care stau sa scrie un sir lung de caractere pentru a cauta pe Google.

De ce trebuie sa aleg cuvinte cheie?

Indiferent de obiectivul principal unui site, cu siguranta acesta se bazeaza pe trafic. Daca nu exista trafic, site-ul este neprofitabil. Pentru atragerea traficului, site-ul trebuie sa ofere continut de calitate referitor la domeniul de activitate. Continutul oferit trebuie sa fie gasit de cat mai multi utilizatori, cat mai usor. De aceea, se studiaza modul in care consumatorul cauta pe internet informatia pe care o furnizezi. Din acest studiu rezulta cele mai cautate cuvinte cheie referitoare la un anumit domeniu. Pentru a atrage cat mai multi vizitatori, este indicat ca site-ul sa apara in primele rezultate ale cautarii dupa cele mai cautate cuvinte cheie. Primele 3 rezulatate aduc cel mai mare trafic si rata de conversie.

De unde ma inspir cand aleg cuvintele cheie?

  •  Pune-te in mintea consumatorului. Tu cum ai cauta pe Google daca ai vrea sa gasesti informatia pe care tu o furnizezi. Noteaza-ti o serie de cuvinte;
  • Intreaba-ti colegii, prietenii cum ar cauta ei informatia de pe site-ul tau. Vei primi cateva cuvinte cheie importante;
  • Dupa ce ai notat cuvintele pe care tu sau prietenii tai le-ati scrie in bara de cautare google, incepe sa le scrii efectiv. Vei vedea ca dupa ce incepi sa tastezi litere, google iti va da sugestii. Google afiseaza ca sugestie cele mai cautate cuvinte. Noteaza sugestiile care ti se par relevante. Iti vor fi de folos;
cuvinte cheie

cuvinte cheie

 

  • Exista programe care iti sugereaza cuvinte cheie pornind de la un cuvant sau grup de cuvinte referitoare la domeniul tau. Unul dintre aceste softuri este oferit de cei de la seowebtool.ro.;
  • Cele mai bune sugestii vin insa tot de la google. Prin intermediul google adwords poti afla care sunt cele mai cautate cuvite cheie si mai ales ce concurenta au acestea.

Dupa ce ai strans o serie de cuvinte si expresii cheie, este timpul sa vezi ce sanse ai sa ajungi in primele rezultate google.

Pentru acest lucru se face o analiza a site-urilor care se afla in primele zece rezultate. In functie de rezulatele obtinute, din lista de cuvinte se selecteaza 3-4 cuvinte cheie cu care ai sanse reale sa ajungi in prima pagina google sau chiar in primele rezultate.
Dupa stabilirea cuvintelor cheie, incepe procesul de optimizare a site-ului pentru motoarele de cautare.
Mult succes!
Daca informatia ti-a fost de folos, te rog sa o sharuiesti.