SEO este prescurtarea de la Search Engine Optimization si reprezinta procesul de optimizare a unui site pentru motoarele de cautare.

In ultimii ani, concurenta foarte mare cu care orice afacere se confrunta si timpul limitat al consumatorului de a cauta si cumpara produse sau servicii, au facut din mediul online cea mai importanta modalitate de comunicare. In plus, cumparaturile pe internet au inceput sa castige teren in comportamentul consumatorului. Comunicarea online este foarte eficienta iar rezultatele in prima pagina google dupa anumite cuvinte cheie relevante pot aduce un real succes oricarei afaceri. De aceea, optimizarea site-urilor dupa anumite cuvinte cheie a devenit tot mai ceruta.

Optimizarea pentru motoarele de cautare este un proces care se intinde in timp. Insa, primele rezultate se vad destul de repede.

Cum se face SEO?

Elemente importante in SEO:

1. Cuvintele cheie
Primul si cel mai important lucru este alegerea cuvintelor cheie. Se face o lista cu cuvinte cheie care se analizeaza urmand sa se selecteze doar cele mai potrivite. In procesul de alegere a cuvintelor cheie se au in vedere urmatorii factori:

  • relevanta cuvintelor pentru site
  • numarul de cautari pe luna
  • concurenta
  • sansele reale de a ajunge pe o pozitie buna

Dupa ce s-au stabilit cuvintele cheie, se trece la procesul de optimizare.

2. Tipuri de optimizare
Optimizarea se face in doua etape:

  • on site (SEO On Site)
  • off site (SEO Off Site)

Optimizarea on page sau SEO On Page, presupune toate modificarile aduse site-ului pentru a arata motoarelor de cautare informatia continuta pentru a returna rezultate favorabile. Ultimul algoritm google de afisare a rezultatelor pune mare accent pe continutul de calitate a informatiei si corectitudinea promovarii.
Cele mai importante aspecte de care trebuie tinut cont in procesul de optimizare on page sunt:

  • url-urile
  • meta etichete
    • titlu
    • descriere
    • cuvinte cheie
  • designul site-ului
  • calitatea informatiei
  • densitatea cuvintelor cheie
  • structura logica a site-ului
  • formatarea textului

Optimizarea off site sau SEO Off  Site
Optimizarea Off Site sau SEO Off  Sitese refera la procedurile de optimizare SEO care nu tin de structura si continutul paginii web si au ca obiectiv popularizarea site-ului in spatiu www.
Procesul de optimizare off site se axeaza pe:

  • Link building – obtinerea de link-uri relevante (site-uri de calitate, cu profil asemanator)
  • Interactiunea sociala – interactiunea sociala nu va aduce intotdeauna link-uri, dar va aduce cu siguranta oameni din acelasi domeniu si potentiali clienti.

Obtinerea de linkuri este foarte importanta pentru un site, acest lucru reprezentand practic legatura cu spatiul www. Cu cat site-ul primeste mai multe link-uri de calitate cu atat motoarele de cautare il vor aprecia si il vor urca in rezultatele cautarilor. Link-urile primite poarta denumirea de backlinkuri si reprezinta o recomandare a site-ului din partea altui site. Obtinerea backlinkurilor este un proces destul de greu si ocupa destul de mult timp. Insa, rezultatele merita tot efortul. Despre backlinkuri vom vorbi intr-un articol viitor.

Sfat! Dupa optimizarea site-ului si obtinerea unor rezultate bune, continua dezvoltarea site-ului. Cu cat esti mai activ, cu atat vei mentine sau imbunatati pozitia in rezultatele cautarii. Stagnarea reprezinta invitarea concurentei pe locul tau.

In speranta ca articolul ti-a fost folositor, te invit la like&share.
Spor la optimizare!

Comentarii

comment(s)