Sucesul in online este generat de cele mai multe ori de pozitia website-ului in rezultatele in motoarele de cautare. Prezenta in prima pagina de rezultate este foarte buna, insa primele 3 rezultate sunt extrem de importante.
Cu cat site-ul va ocupa o pozitie mai buna in rezultatele motoarelor de cautare, cu atat va primi mai mult trafic si isi va indeplini obiectivele.

Cele mai intalnite obiective sunt:

  •   generarea vanzarilor online- in cazul magazinelor online sau site-urilor care vand pe internet
  • generari de vanzari offline
  • strangerea adreselor de e-mail pentru baze de date
  • cresterea notorietatii unei companii
  • cresterea veniturilor din reclama CPC sau CPM

Pozitia in prima pagina de rezultate google presupune multa munca si atentie. Pentru a ajunge in top, trebuie inteles mai intai cum functioneaza algoritmul prin care Google afiseaza paginile web. Pentru a veni in ajutorul celor care vor sa aiba rezultate cat mai bune, Google a lansat o pagina web care iti explica procesul de indexare si afisarea a site-urilor. Pagina se numeste How Search Works si cuprinde o schema foarte interesanta si utila.

Pentru a avea rezultate bune cu site-ul/ pagina web pe care vrei sa o promovezi trebuie sa urmezi cateva reguli de aur:

1. Pune-te in pielea vizitatorului. Ofera continut de calitate.

In ultimul timp, se pune tot mai mult accentul pe uzabilitatea si calitatea continutului site-ului. De accea site-ul trebuie creat pentru utilizator. Inainte de a incepe sa urci un site/ pagina online, intra in pielea potentialului vizitator si raspunde la cateva intrebari:

Cum as cauta pe google daca as dori sa gasesc informatia pe care o afisez pe site-ul meu?
Raspunzand la aceasta intrebare, vei obtine cuvintele cheie care iti vor folosi la optimizarea site-ului/ paginii web pentru motoarele de cautare. Noteaza aceste cuvinte. Iti vor folosi foarte mult.

Ce informatii as dori sa gasesc pe site?
Avantajul prezentei in mediul online este ca oamenii au acces la informatie 24/24h, 7/7 zile. Nu exista un program, orar etc. Informatia despre tine poti fi gasita oricand. Insa, daca nu oferi toate informatiile importante pentru vizitator, acesta trebuie sa recurga la alte tehnici de a afla de la tine ceea ce il intereseaza, spre exemplu e-mailul sau telefonul. Dar ce se intampla daca este 12 noaptea? Pana a doua zi, interesul poate sa dispara. De aceea trebuie sa pui un accent puternic pe informatia pe care o oferi.
Un avantaj major de a oferi informatii complete este recomandarea cititorului. O singura recomandare iti poate aduce si alte recomandari, cu alte cuvinte o promovare foarte buna.
Gandeste-te ce ti-ar placea sa gasesti pe site/ pagina web si scrie cat mai mult.

Cum actionez dupa ce gasesc informatia de care aveam nevoie?
Indiferent care este obiectivul site-ului, dupa ce ai oferit o informatie utila, da posibilitatea vizitatorului sa actioneze fara sa faca prea mare efort.
Spre exemplu:

  • Daca vinzi ceva, imediat sub descriere pune butonul de “comanda”;
  • Daca ai nevoie de adresa de e-mail, pune sub text formular de colectare a adresei de e-mail;
  • Daca vrei sa faci trafic dintr-un articol, da posibilitatea ca informatia sa fie recomandata sau distribuita pe retele sociale ale vizitatorilor.

Retine! Una din cele mai importante reguli de care Google tine cont este: ofera informatii de calitate vizitatorului si fa procesul de navigare pe site cat mai usor pentru vizitator. Nu te complica!

2. Optimizeaza-ti site-ul

Prin optimizare pentru motoarele se intelege procesul prin care webmaterii ofera informatii relevante despre site motoarelor de cautare pentru a fi afisate in rezultatele cautarilor.
Cu cat informatiile sunt mai clare, cu atat rezultatele vor fi mai bune.
Optimizarea implica doua etape:

  • Optimizarea onpage– modificari aduse pe pagina sau site pentru a arata motoarelor de cautare informatiile de care sa tina cont la indexare;
  • Optimizare offpage– procesul prin care se face legatura site-ului cu intreg spatiul web.

3. Creaza-ti o comunitate

Creaza-ti o comunitate. Fa-te cunoscut. Mentine relatii.
Marketingul prin reletele de socializare a devenit foarte important pentru orice bussines. Prezenta ta in retelele de socializare contribuie cu mare succes la dezvoltarea si fidelizarea vizitatorilor unui site. Interactioneaza zilnic cu prietenii virtuali si ofera-le informatiile de care au nevoie. Daca primesc ceea ce isi doresc, te vor recomanda.
In plus, retelele de socializare isi aduc linkuri si vizitatori care te ajuta foarte mult in procesul de afisare in rezultatele de cautare.

Multumesc pentru timpul acordat! Daca ti-au fost de folos informatiile prezentate, te rog sa le sharuiesti.